Alla inlägg under juni 2013

Av 2barnsmor - 30 juni 2013 19:47

Jaha, sista dagen som anställd är här. Har varit nere med barnen och sagt hejdå samt fikat lite med nu forna kollegor.

Igår så stod det släktträff över hela kalendern och det blev en hellyckad dag/kväll med hela släkten på pappas sida. Och det var såååååååå skönt att se pappa så glad som han var ?

Av 2barnsmor - 25 juni 2013 21:14

Jaha, har införskaffat mig en iPhone nu som dom flesta andra. Så nu blir det att lära mig den, lär nog ta några dagar men sen så.

Pappa mår sisådär. Bättre dagar och sämre dagar.

Av 2barnsmor - 23 juni 2013 15:33

Sitter hemma hos älsklingen igen. Så härligt att få tillbringa lite tid med honom igen.

Sonen blev lämnad till sin far igår och jag fick en härlig tjejkväll ihop med bästa vännen och en gemensam kompis till oss. 00.30 sa vi hej då och då blev det att krypa ner under täcket för mig och sova en timme innan lillan vakna och ville ha mat. Vad hände med att sova hela nätterna? Det varade inte speciellt länge tyvärr.
Nu väntar en hel vecka ihop med karln och på lördag blir det att åka iväg hela familjen på släktträff på min pappas sida. Ska bli så kul att träffa alla igen. :-D

Av 2barnsmor - 22 juni 2013 10:00

Jaha, den så kallade donatorn kommer hit idag för att träffa lillan. Pojkvännen är hemma hos sig (har ju jobbat i natt) så det får bli bästa kompisen som får komma hit. Orkar inte med att träffa honom själv då det för det mesta blir bråk igen.

Sen ska sonen hem till sin pappa idag redan då jag hämtar honom redan nästa lördag. Kommer vara tomt här hemma ikväll men bästa kompisen får hålla mig sällskap istället.

Saknar dock min älskling jättemycket och vill mer än gärna kunna pussa på honom just nu! Men får allt klara mig till i morgon. :-(

Av 2barnsmor - 20 juni 2013 23:33

Usch vad tomt det är här hemma utan älsklingen! Men han behöver få sova i lugn och ro utan barn så han kan jobba i morgon natt. Dock är det jobbigt att inte veta om jag kommer få träffa honom något alls innan söndag eller om det inte kommer hinnas med.

Skulle vilja be honom flytta ihop med mig och barnen men då sonen är till 98% trotsig och älsklingen inte ännu lärt sig hur han ska hantera det så får det vänta tills att han är tryggare i föräldrarollen och klarar av trotsen på ett bättre sätt samt att sonen har lugnat ner sig och inte är fullt lika trotsig.

Men fy vad jag verkligen hatar när halva sängen är tom. Så här mycket tid som vi spenderat ifrån varandra under dessa snart 9 månader har jag inte spenderat ifrån en enda av mina pojkvänner sen 2003. Men visst är det skönt på ett sätt att få ensamtid (trots att barnen är hemma), men önskar jag slapp gå och lägga mig och sova själv varannan helg och inte veta om jag kommer träffa honom över huvud taget under helgen.

Nu tackar jag för idag! Over and out!

Av 2barnsmor - 17 juni 2013 19:15

Sonvecka igen.
Så denna vecka bor vi i min lägenhet då det blir väldigt trångt med fyra personer i en tvåa så bor vi i en trea denna vecka. Tur att jag och pojkvännen bor i samma stad, lite lättare att träffas då om vi känner för att inte sova ihop.

Pappa mår bättre igen, gått upp ca 5 kg på en vecka! Visserligen äter han inte utan får näringsdropp så vi får se hur det blir nu när pappa ska börja äta igen.

Over and out!

Av 2barnsmor - 11 juni 2013 20:33

Det här med att ha en cancersjuk pappa som bara går ner i vikt och får kämpa för att äta är skrämmande. Jag vet inte vad jag ska göra för att hjälpa honom för när jag väl är där är det ju ett eller två barn jag har med mig vilket innebär att jag inte får den tiden jag känner att jag skulle behöva med min far. Men det är bara att hålla tummarna på att pappa klarar sig igenom detta så han får många år till som make, far, morfar och i framtiden kanske även farfar och jag tänker försöka hålla mig på fötterna med så jag kan ge honom det stödet han behöver.

Älskar dig pappa och är inte redo att släppa iväg dig ännu! ?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards